Telemarketing, praca czy powołanie?
Data publikacji 18 września 2019Praca w charakterze telemarketera, wymaga wielu umiejętności, najważniejszą jest komunikatywność i łatwość w nawiązywaniu kontaktów z innymi ludźmi.
W miarę rozwoju Internetu oraz innych technologii, wiele firm nastawionych jest na sprzedaż swoich usług właśnie tą drogą komunikacji.
Jednak aby osiągać cele sprzedaży, firmy potrzebują odpowiednich ludzi, którzy dysponują odpowiednimi kwalifikacjami.
Dla potencjalnego pracodawcy, idealnym pracownikiem byłaby osoba, która posiada szereg cech, dzięki którym wzbudziłaby zaufanie potencjalnego klienta.
Telemarketing charakteryzuje się sprzedażą „przez telefon”
Zarówno sprzedający jak i klient nie widzą się, nie ma zatem możliwości nawiązania kontaktu wzrokowego, wizualnego, które wzmocniłyby więź i zaufanie między dwoma stronami. Pozostaje zatem telefon.
W miarę rozwoju telemarketingu, psychologowie, szefowie największych firm, opracowali szereg technik, mających na celu szkolenie pracowników.
Czy jednak każdy nadaje się do pracy w charakterze telemarketera?
Szkolenia w firmach, specjalni instruktorzy, uczą pracowników metod skutecznej sprzedaży
Podstawowym fundamentem jest znajomość branży w której pracownik oferuje sprzedaż produktów firmy w której pracuje.
Jednak na tym się sprawa nie kończy
Telemarketer powinien posiadać odpowiednią dykcję, zdolność empatii, panowanie nad sobą i swoimi emocjami.
Odpowiednie zorganizowanie i praca pod presją czasu, odporność na stres- wyrobienie w sobie tych technik, jest bardzo przydatne i pożądane w tej pracy.
Instruktorzy zatrudnieni przez firmy, uczą pracowników i kandydatów jedynie wiedzy teoretycznej z zakresu poznania branży i ofert sprzedaży.
Nie uczą ich metod radzenia sobie ze stresem, tego w jaki sposób ” podejść klienta”.
Tego nie można zdobyć jedynie ze znajomości samych produktów.
Zdolność empatii lub metod jej nabywania, jest tematem na osobny artykuł.
Teraz trzeba skoncentrować się na tematyce pracownika, którego zadaniem jest zdobycie nowych klientów.
Cechy, które zostały wymienione, są podstawą do osiągnięcia sukcesu.
Dobry pracownik w sferze telemarketingu to osoba, która spełnia te wymagania, jednak i one są do ” nabycia”, przez odpowiednie szkolenia.