Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś
Marketing taśma z nadrukiem

Po co komu taśma z nadrukiem, czyli o genialnym narzędziu reklamowym słów kilka

Data publikacji 10 września 2021

Czym właściwie są taśmy z nadrukiem tak ochoczo stosowane przy zabezpieczaniu różnego typu przesyłek? Ku czemu więcej miałyby one właściwie służyć? Postaramy się opowiedzieć wam co nieco na ten temat w poniższym artykule.

Początki taśm z nadrukiem

Taśmy klejące od początku swojego istnienia służyły do zabezpieczania różnego rodzaju paczek, paczuszek i pudełeczek. Znajdowały się niemalże w każdym domu. Jednak wraz z rozwojem marketingu, a także technologii na taśmach klejących zaczęły być umieszczane różnego rodzaju nadruki. 

Z początku były to tylko infografiki informujące osoby mające styczność z paczką o tym, że jest  w niej szkło albo o tym, że należy się z takim pakunkiem obchodzić ostrożnie. Wiadomo, z biegiem czasu pojawiły się różne inne oznaczenia mające na celu informowanie wyżej wymienionych osób o szczegółach dotyczących transportu paczek. Po czasie jednak słusznie zauważono, że wszechobecne na paczkach taśmy klejące mogłyby się przyczynić również do reklamy w szeroko pojętym marketingu.

Taśmy z nadrukiem — wyjątkowy rodzaj marketingu

Najlepszym pomysłem było wydrukowanie na taśmach zabezpieczających przesyłki znaków firmowych danego przedsiębiorstwa. I tu właśnie nastąpił prawdziwy przełom. Od tego czasu coraz więcej firm zaczęło umieszczać swoje własne nadruki na taśmach, dzięki czemu ich paczki stały się rozpoznawalne, zaczęły wyróżniać się z przysłowiowego tłumu. Nie każda branża niestety może pozwolić sobie na taką formę dodatkowej reklamy i zdecydowanie nie chodzi tu o koszty.

Dlaczego właściwie? – można by zapytać, ale odpowiedź chyba nasuwa się sama. Chodzi zwyczajnie o to, że niektóre z firm muszą dbać o swoich klientów w wyjątkowy sposób. O ile każdy może się dowiedzieć, że zamawiacie buty ze znanej, polskie firmy to już nie każdy z sąsiadów i kurierów musi wiedzieć, że zakupiliście, chociażby nowy gadżet erotyczny. Niektóre firmy zapewniają w swojej polityce, że dbają z należytą starannością o poufność i dyskrecję. Dlatego właśnie nie mogą one pozwolić sobie na wydrukowanie nazwy swojej firmy na takiej taśmie. 

Jeśli tylko masz swój pomysł, możesz sprawdzić ile kosztuje taśma z nadrukiem zrobiona według Twojego projektu!

Tania poczta pantoflowa, nazywana marketingiem szeptanym

W gruncie rzeczy taśma z nadrukiem jest niedrogim sposobem na bardzo fajną reklamę. Zanim paczka dotrze do miejsca docelowego, logo firmy zdąży zobaczyć naprawdę spora liczba osób. Wyobraźmy sobie, że sam jeden kurier widzi tę samą taśmę na różnych paczkach około 10 razy w ciągu dnia. A to i tak jest raczej minimum. Do tego dochodzi masa innych ludzi pracujących, chociażby w sortowniach paczek, na lotniskach czy przejściu granicznym. Gdyby transportowane pudełka nie miały tych taśm, z pewnością zasięgi firm byłyby niższe. Jak wszyscy wiemy, dobra reklama jest dźwignią handlu, zatem niech pracownicy transportu dźwigają jak najczęściej paczki oznaczone taśmami z logo firmy.

Redakcja APBiznes

Nasza redakcja to dynamiczny zespół ekspertów z obszarów biznesu, marketingu, finansów i technologii. Dążymy do dostarczania najnowszych informacji, analiz i porad, aby pomóc naszym czytelnikom odnosić sukcesy w świecie biznesu i finansów.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?