Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś
Marketing marketing automation

Jakie korzyści niesie za sobą marketing automation?

Data publikacji 17 sierpnia 2022

Działania, które w wielu firmach nadal są wykonywane ręcznie przez marketerów, mogą być z powodzeniem automatyzowane. Umożliwia to tak zwany marketing automation. Warto więc zapoznać się bliżej z jego możliwościami. Może się przecież okazać, że wpłynie pozytywnie także na dynamikę rozwoju naszej firmy.

Marketing automation – próba definicji

Automatyzacja marketingu znana też jako marketing automation jest rozwiązaniem, dzięki któremu łatwiejsze staje się gromadzenie wartościowych danych na temat klientów konkretnej firmy. Dane zbierane są przede wszystkim po to, aby działania wspierające sprzedaż były jeszcze bardziej efektywne. Osoby zainteresowane marketingiem w jego zautomatyzowanej wersji podkreślają jednak również, że trudno o lepsze rozwiązanie, gdy zależy nam na zaoszczędzeniu czasu. Oczywiście, automatyzacja marketingu nie odbywa się w przypadkowy sposób. Wymaga specjalistycznych narzędzi bazujących na różnego rodzaju danych klienta zebranych wcześniej, a teraz wymagających obróbki.

Marketing automation

Różne rodzaje danych klienta

Terminem nierozerwalnie związanym z automatyzacją marketingu jest ten, który odnosi się do danych klienta. Można je podzielić na kilka grup. Danymi deklaratywnymi nazywa się te informacje, które dany użytkownik pozostawił w obrębie strony dobrowolnie. Dane transakcyjne to z kolei te, które dotyczą transakcji historycznych, o ile klient nie jest na naszej stronie po raz pierwszy. Mianem danych behawioralnych określa się z kolei te, które odnoszą się do aktywności klienta na stronie. Pozwalają na ocenienie, jak długo na niej pozostaje, jak szybko wrzuca produkty do koszyka, a także – jak często zdarza się mu rezygnować z zakupów. Posiadając komplet danych i odpowiednie narzędzia, można szybko dokonać segmentacji klientów w odniesieniu do różnych kryteriów.

Co nam daje marketing automation?

Na automatyzację marketingu składa się wiele funkcjonalności. Najbardziej chwaloną jest moduł CRM, dzięki któremu znacznie lepiej układa się współpraca kolejnych działów w firmie. Dzięki modułowi szybki dostęp do danych jest możliwy nie tylko w przypadku pracowników marketingu, ale i w odniesieniu do osób zajmujących się sprzedażą i obsługą klienta. Pracownicy mają możliwość korzystania z tych samych informacji zapewniając swoim klientom kompleksową obsługę. Gdy wszystkie dane są dostępne w jednym miejscu znacznie łatwiejsze jest też ukierunkowywanie działań marketingowych.

Marketing automation czym jest

Sprawny marketing automation to jednak nie tylko dobrze działający moduł CRM. To również możliwość staranniejszego i bardziej efektywnego monitorowania zachowania klientów na firmowych stronach www. Automatyzacja marketingu umożliwia jego identyfikację. Pozwala również analizę zachowania użytkowników anonimowych, którzy nie zdecydowali się jeszcze na pozostawienie danych deklaratywnych. Warto wspomnieć i o tym, że dzięki automatyzacji marketingu poprawie może ulec aktywność marketingowo-sprzedażowa. Łatwiej jest nie tylko komunikować się z klientem, ale i reagować na charakterystyczne dla niego zachowania.

Redakcja APBiznes

Nasza redakcja to dynamiczny zespół ekspertów z obszarów biznesu, marketingu, finansów i technologii. Dążymy do dostarczania najnowszych informacji, analiz i porad, aby pomóc naszym czytelnikom odnosić sukcesy w świecie biznesu i finansów.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?