Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś
Biznes Gadżety promocyjne oraz odzież reklamowa

Gadżety promocyjne oraz odzież reklamowa – jakie są możliwości i co najlepiej wybrać?

Data publikacji 29 marca 2021

Odzież reklamowa i różnego rodzaju gadżety oznaczone logiem lub nazwą firmy są częstym prezentem w trakcie targów pracy lub podczas różnych wydarzeń organizowanych przez firmę. Nie ma się co dziwić, że ludzie chętnie otrzymują takie drobne gadżety, w końcu wedle teorii Gary’ego Chapmana jednym z pięciu języków miłości jest obdarowywanie i otrzymywanie prezentów. Ze strony firmy oprócz pozostawienia miłego doświadczenia u obdarowywanego, będzie można skorzystać z darmowej reklamy. Pozostaje nam jedynie poznać, jakie są gadżety personalizowane i który z nich będzie najlepszym prezentem!

Z czego możemy wybierać?

Na samym początku warto wiedzieć, że wybór jest naprawdę olbrzymi. Po pierwsze możemy wybierać różne rodzaje gadżetów firmowych. Dalej, będziemy wybierać materiały, z których będą zrobione nasze prezenty, a to pośrednio będzie miało wpływ na rodzaj druku. Do dyspozycji mamy haft komputerowy wykonywany najczęściej na koszulkach i bluzach Fruit of The Loom lub Gildan, naszywkę, tłoczenie, sitodruk, transfer cyfrowy, sublimację, termotransfer plastizolowy – a ten ostatni dodatkowo można wyposażyć w odblask! Materiał oraz rodzaj nadruku będzie też odgrywał dużą rolę przy wyborze kolorów. Po pierwsze, niektóre kombinacje kolorystyczne nie będą mogły być wykorzystane przy danej technice znakowania. Dla przykładu, przy wykorzystaniu sitodruku kompozycja kolorystyczna może składać się jedynie z kilku kolorów. A z drugiej strony, patrząc na materiały możemy spotkać się z sytuacją, gdzie danego nadruku nie robi się np. na białych koszulkach. Aby usystematyzować wiedzę zacznijmy od rodzajów gadżetów jakie możemy zamówić, a potem przejdźmy do możliwości nadruku.

Gadżety 

Ręczniki z haftem, latarki, kubki, kubki termiczne, notesy, długopisy, odblaski i wiele innych rzeczy możemy ozdobić naszym logiem i rozdawać je podczas różnych konferencji i targów. Przy wyborze konkretnej rzeczy powinniśmy pomyśleć nad jakością, użytecznością i ceną rozważanego przez nas przedmiotu. Jeśli będziemy uczestniczyć w olbrzymich targach, których liczba uczestników liczona jest w tysiącach chyba oczywiste jest, że nie każdy otrzyma własny kubek termiczny. Jednak powinniśmy pomyśleć, czy niektóre tańsze opcje są w ogóle przydatne i pasują do naszej firmy. Długopis przyda się każdemu i będzie pasował do każdej branży, ale już ręcznik będzie lepiej odebrany jako gadżet od siłowni, hotelu lub basenu niż np. firmy informatycznej, do której taki prezent po prostu nie pasuje. Chociaż, jeśli chcemy podejść do tej kwestii nowatorsko lub nietypowo i sprawić, że ludzie nawet długo po zakończeniu targów myśleć o naszym gadżecie, może to właśnie tak powinniśmy postąpić? Abstrahując już od “szalonych” pomysłów, warto w rzeczywistości skupić się na tym, aby gadżety które rozdajemy były przydatne. 

Ubrania

Już w tej kategorii będziemy mogli wybierać z bardzo dużej ilości możliwości. W rzeczywistości haft komputerowy lub inny rodzaj nadruku będzie można wykonać na prawie każdym rodzaju odzieży i materiału. Był pewien czas, że koszulki polo z nadrukiem były jednym z najpopularniejszych sposobów promocji, ale teraz możemy zauważyć, że mają kilka wad. Pierwszą z nich jest to, że po danej imprezie lub wydarzeniu nie będą już tak chętnie ubierane. Jeśli będą wykonane z dobrej jakości bawełny mogą zostać wykorzystane jako część piżamy lub strój do ćwiczeń, ale w większości przypadków nie będą często noszonym ubraniem. Oczywiście można spróbować podejść do tej kwestii w bardzo innowacyjny sposób, czyli wymyślić koszulkę promocyjną, którą chce się nosić na co dzień. Można to zrobić poprzez piękny wzór, zabawny slogan, drobne logo będące tylko tłem czy inny nietypowy zabieg, ale i tak nie będziemy mieć pewności, że koszulka będzie często noszona. Oczywiście nie możemy wykluczyć tej opcji, ponieważ dalej zachowuje plusy każdego gadżetu firmowego – jest promocją, pozostawia dobre wspomnienie po wizycie w firmie i sprawdzi się w olbrzymiej ilości przypadków. Poza tym, w dużych sklepach sieciowych możemy znaleźć koszulki z klasycznymi wzorami popularnych produktów, które kupowane są chętnie kupowane. Pokazuje nam to, że można zrobić takie koszulki

Nawet jeśli nie wybierzemy koszulki, dalej będziemy mogli skorzystać z wyrobów tekstylnych, ponieważ do promocji możemy wybrać czapkę, bluzę czy bardzo popularną torbę bawełnianą. I na tym ostatnim elemencie się skupimy najbardziej. Czemu? Po pierwsze będą one świetnie zastępować torby plastikowe, będą wygodne i używamy ich bardzo często. Wszystko to sprawia, że mamy większe szanse na to, że nasze logo będzie widywane przez większą ilość osób. 

Gadżety 

Latarki, kubki, kubki termiczne, ręczniki, notesy, długopisy, odblaski i wiele innych rzeczy możemy ozdobić naszym logiem i rozdawać je podczas różnych konferencji i targów. Przy wyborze konkretnej rzeczy powinniśmy pomyśleć nad jakością, użytecznością i ceną rozważanego przez nas przedmiotu. Jeśli będziemy uczestniczyć w olbrzymich targach, których liczba uczestników liczona jest w tysiącach chyba oczywiste jest, że nie każdy otrzyma własny kubek termiczny. Jednak powinniśmy pomyśleć, czy niektóre tańsze opcje są w ogóle przydatne i pasują do naszej firmy. Długopis przyda się każdemu i będzie pasował do każdej branży, ale już ręcznik będzie lepiej odebrany jako gadżet od siłowni, hotelu lub basenu niż np. firmy informatycznej, do której taki prezent po prostu nie pasuje. Chociaż, jeśli chcemy podejść do tej kwestii nowatorsko lub nietypowo i sprawić, że ludzie nawet długo po zakończeniu targów myśleć o naszym gadżecie, może to właśnie tak powinniśmy postąpić? Abstrahując już od “szalonych” pomysłów, warto w rzeczywistości skupić się na tym, aby gadżety które rozdajemy były przydatne. 

Materiały i kolory – jakie mamy możliwości?

Jeśli już wybierzemy gadżet, który chcemy wykorzystać do promocji będziemy powoli przechodzić do konkretów. Najpierw omówimy materiał, ponieważ to on w dużej mierze sprawia, że będziemy chętnie sięgać po gadżet. Jeśli chcemy zrobić nadruk na tekstyliach najlepiej jest wykorzystywać naturalne materiały np. bawełnę, ponieważ wpływ to bezpośrednio na komfort noszenia koszulki. W przypadku gadżetów też warto wybierać porządniejsze rozwiązania, ponieważ obdarowani będą z nich chętniej korzystać. Oznacza to, że zamiast taniej plastikowej butelki na wodę lepiej będzie wybrać porządniejsze rodzaj tworzywa lub inny rodzaj np. szkło. 

W przypadku kolorów wybór możemy być trochę trudniejszy. Najczęściej chcemy, aby ubrania odpowiadały kolorom loga lub po prostu wybieramy te, które w świadomości społeczeństwa kojarzą się z naszą firmą. Jednak, czasem kolor, który byłby najbardziej dopasowany nie jest klasyczna bielą lub elegancką czernią, więc może się okazać, że nie przypadnie wszystkim do gustu. W tej sytuacji musimy wiedzieć na czym zależy nam bardziej – przypodobać się prawie każdemu czy autentycznie reprezentować firmę? Oczywiście, nigdy nie dogodzimy wszystkim, bo znajdą się jednostki, które będą miały inne zdanie, ale jednak możemy zauważyć, że czerń, biel oraz metaliczne kolory są uznawane przez większość osób, jako bardziej luksusowe w przypadku różnych przedmiotów. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce symbolikę czerni i złota, a od razu dowiemy się, że kojarzone są one z elegancją, wyrafinowaniem oraz bogactwem.  

Rodzaj nadruku

Ostatnią kwestią jest sam rodzaj nadruku loga. Opcji jest wiele, ale trzeba je odpowiednio dobrać do ubrania lub gadżetu. Dokładniej mówiąc, musimy zdawać sobie sprawę, że nie każdy rodzaj nadruku będzie nadawał się do każdego materiału lub koloru. Teraz pokrótce omówimy kilka rodzajów, tak aby poznać nasze możliwości!

nadruk

Haft komputerowy

Haft komputerowy można wykonać zarówno na cienkich, jak i na grubszych tkaninach. Do jego zalet możemy wymienić trwałość, jednorazowe zaprogramowanie, duży wybór nici, co sprawi, że będzie można ładnie odwzorować logo. Jednak nie możemy zapomnieć o kilku minusach, pierwszy z nich to dość wysoki koszt przy mniejszej ilości zamówień. Drugą kwestią jest natomiast to, że nie przy mniejszych wzorach niektóre szczegóły mogą być mniej wyraźnie odwzorowane. 

Naszywka

Naszywka będzie podobna do haftu, ale nie będzie wykonywana bezpośrednio na ubranie. Takie rodzaj naszycia będzie się sprawdzał w ubraniach o trudnej strukturze, czyli np. na czapkach. Wśród naszywek możemy wymienić kilka rodzajów:

  • naszywka haftowana – wykonana z haftu komputerowego,
  • naszywka sublimowana – tutaj wykorzystuje się specjalny materiał poliestrowy, dzięki czemu może być matowy lub błyszczący, 
  • elastomer – wytworzone są one z giętkiego PCV, dzięki możliwości nakładania kilku warstw kolorów i różnych linii można osiągnąć przestrzenne logo,
  • laserografika – ta metoda polega na grawerowaniu laserowym, dzięki możliwości zmiany natężenia wiązki lasera możemy uzyskać cieniowanie.

Tyle możliwości a to jeszcze nie wszystko! Mamy jeszcze tłoczenie świetne dla polarów i bluz, sitodruk, termotransfer plastizolowy lub cyfrowy oraz sublimację. Wybór jest tak duży, że chyba każdy, nawet najbardziej wybredny konsument powinien znaleźć coś dla siebie. 

Redakcja APBiznes

Nasza redakcja to dynamiczny zespół ekspertów z obszarów biznesu, marketingu, finansów i technologii. Dążymy do dostarczania najnowszych informacji, analiz i porad, aby pomóc naszym czytelnikom odnosić sukcesy w świecie biznesu i finansów.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?