Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś
Marketing agencja interaktywna

Czym zajmuje się agencja interaktywna? Poznaj sposoby działania marketingu internetowego!

Data publikacji 28 kwietnia 2021

Wiele firm, rozpoczynających swoje działania w sieci, nie wie jak prowadzić swoje działania marketingowe. Pierwsze kroki w internecie nie przynoszą nowych odbiorców, a wybrane sposoby reklamy nie kończą się sprzedażą. Odpowiedzią na problemy przedsiębiorców często jest współpraca z agencją marketingową, która dopasuje optymalne rozwiązania dla danej branży. Prowadzenie blogów firmowych, tworzenie treści, konfiguracja płatnych reklam czy pozycjonowanie. Kraków i wiele innych miast posiada specjalistów, którzy zajmują się skutecznym marketingiem internetowym. Jakie jeszcze działania prowadzą i czym się charakteryzują? Sprawdźmy!

Prowadzenie Social Media

Gdzie indziej, jak nie social mediach można nawiązać bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami? Te kanały również wymagają odpowiednio zaplanowanej strategii. Specjaliści przygotowują angażujące grafiki, publikują posty oraz filmiki, organizują konkursy i podejmują współpracę z influencerami. Wszystko po to, aby zgromadzić większą liczbę odbiorców, którzy zainteresowani marką będą bardziej skłonni do zakupu. 

Podstawa wszystkich działań, czyli SEO

Działania SEO skupiają się na optymalizacji strony internetowej i pozycjonowaniu. Podejmowane działania mają doprowadzić do większej widoczności strony w wyszukiwaniach organicznych w wyszukiwarce. W skład prac wchodzi m.in. przeprowadzanie audytów, dobór odpowiednich słów kluczowych, które są zamieszczane w nagłówkach, URLach i treściach, optymalizacja techniczna, usuwanie duplikatów adresów i tekstów, poprawa użyteczności strony, analiza linków oraz przeprowadzanie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego z wartościowych witryn. Działania są dostosowywane zarówno pod użytkownika, jak i wyszukiwarkę. 

Content Marketing 

Content Marketing to nic innego, jak tworzenie wartościowych treści dla użytkownika. Słowem klucz jest “wartość”, tworzone teksty nie tylko powinny zawierać słowa kluczowe dostarczone przez pozycjonerów, ale również dostarczać pożądane przez użytkowników materiały. Dlatego też zadaniem copywriterów jest przygotowywanie treści, które będą angażować i odpowiadać na potrzeby odbiorców, co w efekcie zbuduje lojalną społeczność stworzoną z potencjalnych klientów. 

Budowanie Wizerunku

Klienci nie mają w zwyczaju kupować produktów podczas pierwszej styczności z nimi. Firma powinna być w ich oczach wiarygodna i najpierw zdobyć uwagę, zainteresowanie oraz zaufanie, a dopiero potem zachęcać do zakupów. Rolą marketingowców jest budowanie prawidłowej komunikacji, która będzie odzwierciedlać cechy charakterystyczne firmy. Cała strategia jest dobierana na podstawie wizji i misji danego przedsiębiorstwa oraz konkretnej grupy docelowej. 

Przeprowadzanie reklam płatnych

Reklamy płatne są również ważną częścią działań e-marketingowych. Agencja zajmuje się opracowywaniem treści, doborem słów kluczowych, optymalizacją potrzebnego budżetu, doborem odpowiednich kanałów (Google, Facebook, Youtube itd.) i przede wszystkim ustalaniem odpowiedniej grupy docelowej. Podczas realizacji reklam płatnych można zastosować zarówno reklamy produktowe, jak i tekstowe. Nie bez znaczenia jest również remarketing, czyli dotarcie do odbiorców, którzy już mieli styczność z firmą. 

Grafiki, czyli aspekt wizualny 

Obecnie społeczeństwo cały internet analizuje wzrokowo. Użytkownicy uwielbiają zdjęcia i grafiki i to właśnie one w pierwszej kolejności ich przyciągają. Graficy pracujący w agencjach przygotowują projekty, które są atrakcyjne wizualnie, dostosowane do odbiorców oraz spójne z kolorystyką, która charakteryzuje firmę. Bardzo istotne jest, aby komunikat graficzny był spójny na wszystkich kanałach, na których działa dana marka. O to zadba grafik. 

Redakcja APBiznes

Nasza redakcja to dynamiczny zespół ekspertów z obszarów biznesu, marketingu, finansów i technologii. Dążymy do dostarczania najnowszych informacji, analiz i porad, aby pomóc naszym czytelnikom odnosić sukcesy w świecie biznesu i finansów.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?