Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś
Marketing Gadżety reklamowe w Twojej firmie

Gadżety reklamowe, czyli co prezent mówi o Twojej firmie

Data publikacji 15 lipca 2019

Gadżety reklamowe to bardzo popularna forma promocji. To również szansa na zaprezentowanie firmy oraz zbudowanie o niej pozytywnej opinii w oczach przyszłych klientów. Dlatego niezwykle ważne jest przygotowanie odpowiednich upominków.

W jaki sposób gadżety budują wizerunek firmy? Jakie powinny mieć cechy, żeby przekonywać klientów do dokonania zakupu i rozpoczęcia długotrwałej relacji na linii klient – firma? Oto trzy najważniejsze.

Ceha 1: Funkcjonalność gadżetów reklamowych

Funkcjonalność to atrybut lub zbiór atrybutów, które sprawiają, że dany przedmiot jest przydatny dla użytkownika i spełnia jego potrzeby. Funkcjonalny gadżet reklamowy trafia zatem w potrzeby potencjalnego klienta, który chętnie go używa i uważa, że jest to upominek jakiego zawsze potrzebował.

Jak to wpływa na Twoją firmę i jej oferty? Użyteczność gadżetu w oczywisty sposób przenoszony jest na produkty lub usługi. Klienci będą je kojarzyli z praktycznością i będą przekonani, że ich potrzebują.

Dodatkowo funkcjonalność sprawia, że gadżety reklamowe używane są często. A to z kolei oznacza, że często widzą logo lub komunikaty reklamowe na nich nadrukowane. Dzięki temu rośnie rozpoznawalność firmy, co jest oczywiście dużą wartością.

Cecha 2: Niezawodność gadżetów reklamowych

Według definicji niezawodność przedmiotu oznacza zdolność przedmiotu do wypełniania postawionych przed nim zadań. Jak to przełożyć na gadżety reklamowe? Otóż niezawodny upominek promocyjny to taki, na który można liczyć w każdej sytuacji. To gadżet, który nie zepsuje się wtedy kiedy najbardziej go potrzeba. To przedmiot, do którego można mieć zaufanie.

Dokładnie takie cechy potencjalni klienci przypiszą Twojej firmie. A warto pamiętać, że zaufanie to podstawa relacji klienta z firmą. Dzięki niemu można budować lojalność i niwelować wrażliwość cenową klienta. Można również liczyć na polecenia, które są jedną z najskuteczniejszych form pozyskiwania kolejnych klientów.

Cecha 3: Trwałość gadżetów reklamowych

Kolejnym przykładem pożądanej cechy gadżetu reklamowego jest trwałość. najprościej mówiąc jest to okres, w którym upominek promocyjny zachowuje swoje wartości użytkowe. Oczywiście im ten okres jest dłuższy tym lepiej.

Trwałość podobnie jak niezawodność uzyskiwana jest dzięki wysokiej jakości. I właśnie w taki sposób potencjalni klienci będą postrzegać produkty Twojej firmy – jako trwałe i wysokojakościowe. Będą przekonani, że ich zakup umożliwi 

Trzy powyższe przykłady pokazują, że postrzeganie gadżetu reklamowego ma przełożenie na postrzeganie całej firmy i jej oferty. Zasada ta dotyczy zarówno gadżetów masowych – na przykład długopisów – jak również gadżetów markowych. Klienci chętnie korzystają z usług firm, które wręczyły im gadżety funkcjonalne, niezawodne i trwałe. Wierzą, że korzystając z oferty takich firm otrzymają produkty o takich samych cechach.

Oczywiście funkcjonalność, niezawodność i trwałość to tylko przykładowe cechy. Bez problemu można wyobrazić sobie firmę, dla której najważniejszą cechą gadżetów będzie innowacyjność. Dla jeszcze innej największą wartością będzie prostota obsługi. Dlatego projektując gadżety reklamowe warto zatem pamiętać o ich funkcji i wybierać takie, które w najlepszy sposób reprezentować będą wartości firmy i źródła jej przewag rynkowych.

Redakcja APBiznes

Nasza redakcja to dynamiczny zespół ekspertów z obszarów biznesu, marketingu, finansów i technologii. Dążymy do dostarczania najnowszych informacji, analiz i porad, aby pomóc naszym czytelnikom odnosić sukcesy w świecie biznesu i finansów.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?