Czy billboardy reklamowe mają jeszcze rację bytu?
Data publikacji 1 stycznia 2023
Billboardy reklamowe cieszyły się ogromną popularnością w czasach, gdy promocja w sieci nie była aż tak powszechna. Dziś zdecydowanie rzadziej wychodzimy z domu, zatem pojawia się pytanie, czy inwestowanie w nie nadal ma sens?
Tak dla billboardów reklamowych!
Może wydawać się, że billboardy reklamowe to już relikt przeszłości, jednak w rzeczywistości jest dokładnie na odwrót. Obecnie wracają one do łask- chętnie korzystają z nich nie tylko duże firmy, lecz również lokalni przedsiębiorcy. Swój renesans billboardy zawdzięczają przede wszystkim przesyceniu treści reklamowych dostępnych w sieci czy w mediach. Przedsiębiorcy poszukują innych sposobów, aby trafić do klienta. Ponadto czasy, w których staraliśmy się izolować, minęły, a głodni wrażeń coraz chętniej wychodzimy z domu, natykając się jednocześnie na kolejne reklamy.
Kiedy warto zainwestować w billboard reklamowy?
Billboardy reklamowe to jedna z form promocji wizualnej firmy. Warto zainwestować w nie przede wszystkim w sytuacji, gdy pojawia się potrzeba większej dywersyfikacji kanałów komunikacji z klientem. To, że firma jest widoczna w sieci, nie oznacza jeszcze, że potencjalny nabywca towarów lub usług dostrzeże ją w świecie realnym. Ponadto billboardy reklamowe dają możliwość prowadzenia swego rodzaju kampanii społecznych bądź marketingowych, opartych na pewnych ideach. Krótkie, chwytliwe hasła z pewnością zostaną zauważone i zapadną w pamięć.
Lokalizacja billboardów reklamowych
Kluczowym aspektem jest lokalizacja billboardów reklamowych, tak aby klient miał szansę się z nimi zapoznać. Najczęściej są one umiejscowione:
- przy centrach handlowych,
- przy dworcach kolejowych i autobusowych,
- w okolicach przystanku komunikacji miejskiej,
- w okolicach placówek publicznych,
- tam, gdzie widoczne jest duże natężenie ruchu samochodowego czy pieszych.
Prosty przekaz, łatwa promocja
Billboardy reklamowe charakteryzuje prosty przekaz i stosunkowo duży zasięg, co znacznie ułatwia prowadzenie działań promocyjnych. Warto mieć na uwadze, że inwestycja w nie ma charakter jednorazowy, gdyż mogą reklamować firmę przez dłuższy czas. Dodatkowo po stronie przedsiębiorcy pozostaje jedynie zaprojektowanie odpowiednich haseł i grafiki. W razie potrzeby istnieje oczywiście możliwość zmiany plakatu, jaki pojawi się na billboardzie, dostosowując go do potrzeb firmy i współczesnych uwarunkowań rynkowych. Zmiany można dokonać w bardzo prosty, a także szybki sposób, co dodatkowo przemawia na korzyść billboardów.