Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś
Biznes Jak rozpocząć pierwszy e-commerce

Jak rozpocząć pierwszy e-commerce?

Data publikacji 18 maja 2022

Branża e-commerce prężnie się rozwija i nieustannie dołączają do niej kolejni gracze. Biznes ten nie jest jednak łatwy i wymaga sporej wiedzy, umiejętności, kapitału, a także uwagi. Jak rozpocząć pierwszy e-commerce? Przygotowaliśmy kilka wskazówek!

E-commerce – jak zacząć?

Zastanawiasz się, jak postawić pierwsze kroki w sprzedaży internetowej? Zacznij od opracowania strategii działania. Zastanów się, co i komu chcesz sprzedawać. Wskaż swój kapitał początkowy, zasoby (np. bezpośredni dostęp do producenta, pomieszczenia magazynowe) i rozwiązania, z jakich chcesz korzystać (platforma sprzedażowa, system CRM, pozycjonowanie, sprzedaż wielokanałowa, płatności online itd.). Warto na początku wykonać analizę SWOT, która jest jedną z podstawowych metod analizy strategicznej – wskaż mocne i słabe strony, a także szanse oraz zagrożenia, jakie czekają Twój biznes.

Formalności przy zakładaniu biznesu e-commerce

Do prowadzenia sklepu online niezbędne jest posiadanie działalności gospodarczej (lub też spółki). Należy ponadto uzyskać wszelkie licencje biznesowe lub zezwolenia potrzebne do legalnego działania (zależnie od branży, rodzaju produktów). Dowiedz się, jak wyglądają kwestie płatności w sklepach internetowych, porozmawiaj z dostawcami, rozważ formę działania – np. sprzedaż bezpośrednia z własnym magazynem, dropshipping (sklep bez magazynu) czy fullfilment (korzystanie z magazynów z pełną obsługą).

Wybór kanałów sprzedaży

Już na etapie tworzenia strategii biznesowej, należy wybrać kanały, w których będziesz prowadzić działania e-commerce. Czy będzie to własny sklep internetowy? A może dystrybucja na platformach e-handlu (np. Allegro, Amazon, eBay)? Oczywiście najpopularniejszą opcją jest własny sklep. Jego stworzenie wiąże się ze sporą inwestycją – opłata za domenę, hosting, szablon, treści, grafiki, wtyczki itd. Kolejne wydatki to np. reklama, pozycjonowanie strony internetowej, prowadzenie kanałów w social mediach. Podejmij decyzję adekwatnie do swoich potrzeb i możliwości finansowych.

Redakcja APBiznes

Nasza redakcja to dynamiczny zespół ekspertów z obszarów biznesu, marketingu, finansów i technologii. Dążymy do dostarczania najnowszych informacji, analiz i porad, aby pomóc naszym czytelnikom odnosić sukcesy w świecie biznesu i finansów.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?